Yksi piste saarikentältä

Vimpeli vei kaikki kolme kohtaamista runkosarjassa.


Joensuun Maila palasi juhannustauolta tiukassa kärkiottelussa, kun vastassa oli Superpesiksen sarjakärki Vimpelin Veto Saarikentällä. Tasainen kamppailu venyi aina kotiutuskilpailuun saakka, jossa kotijoukkue oli niukasti vahvempi ja vei ottelun nimiinsä lukemin 2–1 (3–5, 4–3, 3–2).

JoMa sai otteluun erinomaisen alun. Avausvuorossa vieraat iskivät peräti viisi juoksua, joista ratkaisevin oli Juho Toivolan läpilyönti ajolähdössä. Vahvan alun ansiosta joensuulaiset hallitsivat ensimmäistä jaksoa ja pitivät johtoasemansa loppuun saakka, vaikka Vimpeli sai heti jakson alussa pelistä myös kiinni.

Toinen jakso eteni huomattavasti tasaisemmissa merkeissä. JoMa johti vielä ennen viimeistä vuoroparia, mutta Vimpelin Veto onnistui hyödyntämään omat tilanteensa ratkaisuhetkillä ja nousi ensin tasoihin sekä lopulta jaksovoittoon. Näin ottelun voittaja ratkaistiin kotiutuskilpailussa.

Lisäpisteen kohtalo ratkesi pieniin marginaaleihin. Molemmat joukkueet onnistuivat kotiutuskisassa myös kunnarin arvoisilla lyönneillä, mutta Vimpeli teki yhden juoksun enemmän ja jätti lisäpisteen Saarikentälle.

Vaikka tuloksena oli tappio, JoMa rakensi ottelussa runsaasti tilanteita. Kolmostilanteet kirjattiin vieraille 16–13. Lukema oli positiivinen muutos viikon takaiseen vierailuun Saarikentällä.

Joensuun Mailan vieraskiertue Etelä-Pohjanmaalla jatkuu heti keskiviikkona, kun joukkue suuntaa Alajärvelle Ankkureiden vieraaksi. Ottelu alkaa Saltex Areenalla 18:00

Kuljetus Kettusen kuvakoosta