Super-JoMa Oy hakee toimitusjohtajaa

Haemme toimitusjohtajaa vastaamaan Joensuun Mailan edustusjoukkueiden taustalla pyörivästä liiketoiminnasta, kumppanuuksista ja niiden hankinnasta sekä toiminnan tueksi järjestettävistä tapahtumista.

Joensuun Maila (Super-JoMa Oy) hakee toimitusjohtajaa edustusjoukkueiden taustalla pyörivästä liiketoiminnasta, kumppanuuksista ja niiden hankinnasta sekä toiminnan tueksi järjestettävistä tapahtumista.

JoMa on kasvanut 2010-luvulla vahvaksi Superpesis-brändiksi ja pohjoiskarjalaisen urheilun lippulaivaksi. Viimeisen 10 kauden aikana miesten edustusjoukkue on voittanut yhteensä kahdeksaan SM-mitalia, ja naisten puolella joukkue on vakiinnuttanut paikkansa pääsarjassa.

Toimitusjohtajan tärkeimmät tehtävät:

  • Vastaat yhtiön kokonaisvaltaisesta kehittämisestä yhdessä laaditun strategian mukaisesti.
  • Tehtävän vastuualueet voi jakaa karkeasti kahteen osaan:
    • Pelikauden ulkopuolella merkittävin työ on kumppanuuksien hankinta ja nykyisten kumppanuuksien lisäarvon kasvattaminen yhdessä tiimin kanssa.
    • Pelikauden aikana aika kuluu enemmän pelikauden ottelutapahtumien järjestämisen ja kumppanitapahtumien parissa.
    • Edellä mainittujen lisäksi toimitusjohtajalta odotetaan kykyä ideoida ja toteuttaa Bolt Stadionilla myös muitakin kuin pesäpalloon liittyviä tapahtumia.
  • Viranomaisyhteistyö sekä yhteistyö pesäpalloliiton kanssa.
  • Toimit myös tiiviissä yhteistyössä Joensuun Maila ry:n ja Joensuun Pesäpallon tukisäätiön kanssa.
  • Varmistat, että JoMan brändi vahvistuu ja, että joensuulainen pesäpallo ei ole vain pesäpalloa vaan se on elämys.

Mitkä ovat odotukset tehtävään liittyen?

  • 1–6 kk aikana: Alkuun päästään lyömällä ykkösrajaan useampi kotiutuksen tuova näppi. Toimitusjohtajan tärkeimpänä tehtävänä on saada vakiinnutettua nykyinen kumppanimyynnin taso. Kumppanimyynnin ehdottomasti tärkein aika on marras-huhtikuu. Lisäksi tutustut talven aikana Super-Joman muihin sidosryhmiin ja ymmärrät uhat ja mahdollisuudet.
  • 6–12 kk aikana toimitusjohtajalta aletaan odottaa jo väliin putovia kumura-lyöntejä. Talven kääntyessä kevääseen mukaan tulee kesän ottelutapahtumien järjestäminen ja edelleen kehittäminen. Taloudellisista tavoitteista tärkein on rakentaa toiminta kannattavalle pohjalle ilman, että taloudellinen onnistuminen vaatii vuosittain kirkkainta urheilumenestystä.
  • 12–24 kk aikana odotetaan, että toimitusjohtaja alkaa tietää mistä kohdasta Bolt stadionin kenttää lyödään ne parhaat kunnarit. Pitkän aikavälin tavoitteena on vakiinnuttaa tapahtumatuotannosta jatkuva ja kannattava tulonlähde muun toiminnan ympärille. Kasvattaa edelleen Joensuun mailan brändiä ja avata mahdollisuuksien mukaan kumppanuuksia myös alueen ulkopuolelta.

Mitä tehtävä tarjoaa uudellae toimitusjohtajalle?

  • Super-Joma Oy:n (ja samalla toimitusjohtajan tiimiin) organisaatioon kuuluu joukkueiden jäsenten lisäksi myyntipäällikkö, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, seuratyöntekijä ja kausityöntekijät.
  • Hallituksen jäsenet ovat sitoutuneita auttamaan tehtävässä onnistumisessa. Hallitukseen kuuluu: Joni Nousiainen (pj), Harri Broman, Jyrki Miikki, Reijo Karttunen, Johanna Varis ja Petja Vuojärvi.
  • Mahdollisuuden kasvattaa urheiluseuran brändiä vahvistamalla eri kumppanuuksia sekä tapahtumatuotantoa.
  • Riippuen toimitusjohtajan taustasta ja kokemuksesta toimitusjohtajan vastuualueeseen voi myös kuulua joukkueiden pelaajasopimukset.

Lisätiedot:

Lisätietoja tehtävästä antaa sekä EXE Headhuntingin liiketoimintajohtaja Hannu Järvimäki, puhelin 050 367 0862 sekä Joensuun Mailan hallituksen puheenjohtaja Joni Nousiainen 0400 355 445 | joni.nousiainen@primatimber.fi

Hae pestiä tämän linkin kautta 17.9. klo 23.59 mennessä.