JoMa päivittää ilmettään – vieraspaitoihin uusi logo!

Joensuun Maila tuo vieraspeliasuihinsa uuden logon kaudelle 2019.

Joensuun Maila on päivittänyt talven 2019 aikana graafista ilmettään ja tuo vaihtoehtologon seuran nykyisen logon rinnalle.

–Visuaalinen ilmeemme on kaivannut jo tovin piristystä ja uusi vaihtoehtologo logo tuo kaivatun piristysruiskeen tässä kohtaa. Nykyinen logomme on ollut käytössä vuodesta 2006 lähtien ja pysyy käytössä päälogona jatkossakin, kommentoi seuran sisällöntuottaja Joona-Pekka Hirvonen.

Uuden vaihtoehtologon suunnittelusta on vastannut Suunnittelutoimisto Vaganzan Ilkka Kosunen. Vaihtoehtologon väritys on kultainen ja sisältää saman J- elementin, kuin päälogossa on.

– Vaihtoehtoisen logon suunnittelun lähtökohtana oli kunnioittaa seuran perinteitä. Suunnittelussa halusin yhdistää elementtejä Joensuun Mailan historian ensimmäisestä, sekä nykyisestä logosta. Vaikka muoto on uusi, pyrin silti lataamaan siihen kaiken sen tunteen mikä vanhoihinkin logoihin on yhdistetty, kommentoi Kosunen.

Suunnittelutoimisto Vaganza toteutti myös verkkosivu-uudistuksen kevään 2019 aikana.

–Me Vaganzalla olemme erittäin innoissamme alkaneesta yhteistyöstä Joensuun Mailan osaavan organisaation kanssa. Uskomme, että yhteistyön tuloksena kehittyy vielä paljon uutta ja hienoa, joka tukee pesäpallon ykkösbrändiä - Joensuun Mailaa, päätti Kosunen.

Myös Joensuun Mailan toimistolla uusi yhteistyö nähdään erittäin positiivisena.

–Tuore yhteistyö on tarjonnut meille ammattitaitoista apua, jota olemme tarvinneet. Olemme yhdessä löytäneet selkeän sävelen toimia ja ajatusmaailmamme seuran viestinnästä ja näkyvyydestä ovat kohdanneet alusta asti mallikkaasti. Meille on paljon hyötyä siitä, että asioita nähdään ja tuodaan markkinointiin myös seuran seinien ulkopuolelta, näki Hirvonen.